«…οπότε το τελευταίο που γνωρίζουμε γι’ αυτόν είναι ότι μπήκε μέσα στο δωμάτιο στις δέκα το βράδυ και όταν άνοιξε ο μπάτλερ την πόρτα στις οκτώ το πρωί, βρήκε τον μεσιέ Ριρί ξαπλωμένο μπρούμητα στο κρεβάτι του γεμάτο αίματα. Τα αίματα προέρχονται από ένα βαθύ τραύμα στο στήθος του θύματος το οποίο, σύμφωνα με τον ιατροδικαστή της υπηρεσίας, προκλήθηκε από αιχμηρό αντικείμενο, σίγουρα μαχαίρι.
Όπλο δεν βρήκαμε ποτέ. Κοιτάξαμε παντού, όταν λέμε παντού εννοούμε παντού. Σπίτια, αποθήκες, δουλειές, πρώην δουλειές, γυναίκα, πρώην γυναίκα, γκόμενα και προηγούμενη γκόμενα. Ήταν βλέπεις διαβολάκος ο αποθανών. Ήταν βραδινός τύπος, κοκτεϊλάκιας και μέγιστος μπουρδελιάρης. Τον ήξεραν όλοι στην κάτω μεριά. Και οι μεν και οι δε. Και οι μέσα και οι έξω, οι παρατηρητές.
Βλέπεις εκτός από το όπλο δεν ξέρουμε και ποιος είναι ο δολοφόνος. Ούτε ύποπτο δεν έχουμε. Δηλαδή έχουμε, αλλά είναι η κλασική περίπτωση. Ή η γυναίκα του που είναι και η μοναδική κληρονόμος του, ή κάποια γκόμενα από εκδίκηση. Το πολύ να βάλουμε και την πρώην γυναίκα του για να έχουμε το καρέ. Αλλά είναι τόσο κλασικό καρέ που αδυνατώ να πιστέψω ότι το έκανε κάποια από αυτές. Κάτι άλλο έγινε. Μπορεί να το έκανε ένας άντρας.
Τόσοι και τόσοι μπαινόβγαιναν στο δωμάτιό του. Ήταν περίεργος πολύ βλέπεις, ποιος ξέρει τι σκάρωναν εκεί μέσα. Οι περισσότεροι μάλιστα ανήκαν και σε κάποια τελετουργική ομάδα, φορούσαν τα ίδια ρούχα, όπως κάνουν οι μασόνοι. Έτσι μας είπαν τουλάχιστον οι άλλοι, οι παρατηρητές. Ίσως να το έκανε κάποια στιγμή το βράδυ ο μπάτλερ. Αφού κανένας δεν πρόσεχε την πόρτα και ο μπάτλερ είναι ο μοναδικός που έχει κλειδί για το δωμάτιο. Καθόλου απίθανος για ύποπτος και ο μπάτλερ. Οπότε ύποπτος και αυτός.
Σε αυτό το σημείο να επισημάνω ότι δεν υπήρξε παραβίαση της πόρτας του δωματίου ούτε και των παράθυρων, τα οποία ήταν κλειδωμένα από μέσα. Επομένως το μόνο σίγουρο είναι ότι όποιος τον σκότωσε χρειάστηκε το κλειδί για να μπει μέσα. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο στοιχείο. Το κλειδί! Και το μαχαίρι! Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι και τα δύο έχουν σχέση με την υπόθεση. Οπότε ανακεφαλαιώνουμε.
Έχουμε ένα θύμα, ένας μεσήλικας, ευκατάστατος με έξαλλη ζωή, γυναικάς και εγωιστής. Κάποιος ή κάποια τον δολοφόνησε με μια μαχαιριά στο στήθος. Αυτός ο κάποιος ή κάποια είχε και το κλειδί του μπάτλερ μαζί. Επίσης ο ύποπτος ή ύποπτη εξαφάνισε το όπλο του εγκλήματος όπως εξαφάνισε οποιοδήποτε στοιχείο από τη σκηνή του εγκλήματος που θα μπορούσε να τον ή την ενοχοποιήσει. Το συμπέρασμα από όλα αυτά είναι ότι εδώ έχουμε μια πολύ δύσκολη υπόθεση, κανένα απολύτως στοιχείο για τις υποτιθέμενες ύποπτες και μόνο το κλειδί βάζει στη λίστα μας τον μπάτλερ. Τίποτε άλλο. Ίσως και το γεγονός ότι ήταν αυτός που μας ειδοποίησε για το έγκλημα και όχι η σύζυγος του θύματος.
Εκτός κι αν αυτό το τελευταίο μας δείχνει κάτι για την περίεργη συμπεριφορά της συζύγου. Έχει σίγουρα κίνητρο την περιουσία του θύματος, στη διαθήκη του της τα δίνει όλα όσα έχει. Είπε ότι ήταν σε κατάσταση σοκ και γι’ αυτό δεν κάλεσε η ίδια τις αρχές και η αλήθεια είναι ότι ο μπάτλερ την κάλυψε πλήρως. Ποιος μπορεί να ξέρει; Ίσως αυτοί οι δυο να είναι εραστές. Ναι, αυτό μάλιστα. Εδώ κάτι κάνουμε.
Με τα υπάρχοντα στοιχεία και με την υποθετική σκέψη ότι γυναίκα και μπάτλερ είναι εραστές τότε ναι, εδώ έχουμε και πάλι υπόθεση. Και σχεδόν λυμένη υπόθεση. Αν και μας λείπει η απόδειξη ότι αυτοί οι δύο είχαν σχέση μεταξύ τους. Ίσως αν ρωτήσουμε κάποιον που έμενε σε ένα από τα δύο διπλανά δωμάτια με αυτό του μεσιέ Ριρί. Ή κάποιον από αυτούς με τις περίεργες στολές. Αλλά ποιος ξέρει από που προέρχονται αυτοί; Κάθε φορά καινούργιες φάτσες, λες και βγαίνουν από εργοστάσιο.
Λες; Λες ο εργοστασιάρχης να έστειλε κάποιον για να τον καθαρίσει; Ή να είχε σχέση με τη γυναίκα του θύματος και να έβαλε τον μπάτλερ να τον σκοτώσει. Ή να τον σκότωσε η ίδια του η γυναίκα; Αυτή η νέα υπόθεση με τον εργοστασιάρχη ανοίγει νέες υποθέσεις, σχετικά με την υπόθεση. Πολύ ωραία. Νομίζουμε ότι κάτι θα καταφέρουμε τώρα. Είμαστε κοντά στη λύση του γρίφου του εγκλήματος. Θα δικαιώσουμε έστω και μετά θάνατον τον μεσιέ Ριρί.
Οπότε έχουμε και λέμε. Ύποπτος πρώτος η σύζυγος. Δεύτερος ο μπάτλερ. Τρίτες η πρώην και οι ερωμένες. Τελευταίος ο εργοστασιάρχης ή κάποιος που να έχει σχέση με το εργοστάσιο.
Σε αυτό το σημείο να συμπληρώσω…», είπε αλλά ο άντρας που καθόταν απέναντί του τον διέκοψε απότομα. «Μισό λεπτό Νικολά, θα συνεχίσουμε ευθύς αμέσως», του είπε και σηκώθηκε από την καρέκλα του. Προχώρησε προς την πόρτα του δωματίου και βγήκε έξω κάνοντας νόημα σε μια γυναίκα να πλησιάσει.
«Από σήμερα αδερφή θα αυξήσεις τη δόση των χαπιών του μεσιέ Νικολά. Δυστυχώς το μυαλό του έχει κυριευτεί από αυτήν την φανταστική υπόθεση. Το έγκλημα που διέπραξε είναι φανερό ότι τον διέλυσε εντελώς ψυχικά και τον έκανε να πιστεύει οτι ζει σε ταινία θρίλερ. Επομένως από σήμερα θα του δίνεις δώδεκα χάπια Zyprexa την ημέρα και θα τον παρακολουθείτε ανελλιπώς.
Επίσης να μείνει στην απομόνωση. Μακριά από τους άλλους τρόφιμους γιατί όλο τους ρωτάει πράγματα για την υπόθεση και τους ενοχλεί. Το τελευταίο που θέλουμε είναι να έχουμε ταραχές και φασαρίες στο όμορφο σανατόριό μας», είπε ο δόκτωρ Σουμιέ και αποχώρησε βιαστικά. Η αδερφή Λουίζα μπήκε στο δωμάτιο του μεσιέ Νικολά και κλείδωσε την πόρτα.
(Το παραπάνω κείμενο αποτελεί προϊόν μυθοπλασίας. Όλα τα ονόματα και τα γεγονότα της ιστορίας είναι εντελώς τυχαία και δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα)
ΖΕΥΣ