Πέμπτη, 20 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΑπόψειςΦάκελος: Κεντρικός Δρόμος Αιτωλικού

Φάκελος: Κεντρικός Δρόμος Αιτωλικού

Ένα χάος επικρατούσε πριν μερικά χρόνια στην Κων/νου Λάσκαρη, τον κεντρικότερο δρόμο της πόλη μας, όταν επιτρέπονταν η διέλευση όλων των οχημάτων (επιβατικών / φορτηγών / αστικών λεωφορείων) και από τις δυο κατευθύνσεις. Η διέλευση των πεζών από τα μικροσκοπικά πεζοδρόμια ήταν λες και περπατάς στην Βαγδάτη σε περίοδο πολέμου, την «έβγαζες» δεν την «έβγαζες» καθαρή.

Με γνώμονα την καλυτέρευση της ποιότητας ζωής των κάτοικων της πόλης, η τότε δημοτική αρχή, προσπάθησε να δώσει λύση στο χάος με την απαγόρευση της διέλευσης των αστικών λεωφορείων από τον κεντρικό δρόμο και την μονοδρόμηση του δρόμου.

Αλλά από ότι φαίνεται λύση δεν δόθηκε ποτέ και εξηγούμε.

Παρ ότι έγιναν αρκετές παρεμβάσεις στην Κων/νου Λάσκαρη μετά την μονοδρόμηση της – διάνοιξη αριστερά και δεξιά ΜΕΓΑΛΟΥ πεζοδρόμιου για να διέρχονται με ασφάλεια οι κάτοικοι, λιθόστρωση του δρόμου, τοποθετηθήκαν, αρχικά, πλαστικά κολωνάκια (νύχτα σπαστήκαν) και μετέπειτα ξύλινες γλάστρες και παγκάκια (αυτά σπάζονται ακόμα και μέρα) για να αποτρέψουν το παράνομο παρκάρισμα των οχημάτων πάνω στα πεζοδρόμια – επικρατεί το ίδιο χάος.

Οχήματα παρκαρισμένα πάνω στα πεζοδρόμια, σπασμένες γλάστρες, η πραγματιά των μαγαζιών να καλύπτει τα πεζοδρόμια, φορτηγά οχήματα να σταματούν στην μέση του δρόμου για να ξεφορτώσουν εμπορεύματα δημιουργώντας μποτιλιαρίσματα, οχήματα να διέρχονται παράνομα ανάποδα τον δρόμο και ότι μπορείς να σκεφτείς σε κυκλοφοριακό χάος θα δεις σε αυτόν τον δρόμο.

Κοροϊδεύαμε γειτονικά χωριά για το χάος στους δρόμους τους και απλά τώρα τα λουζόμαστε.

Κάποιος μπορεί να πει ότι η έλλειψη παιδείας και η λάθος νοοτροπία των κάτοικων που αφήνουν το αμάξι τους πάνω στο πεζοδρόμιο είναι το πρόβλημα. Κάποιος άλλος μπορεί να κατηγορήσει τους καταστηματάρχες του κεντρικού δρόμου σαν υπαίτιους για την κατάντια του δρόμου. Κάποιος άλλος θα τα βάλει με την αστυνομία που δεν προβαίνει στην επιβολή πρόστιμων στους παραβάτες. Ενώ, ένας τέταρτος θα στρέψει τα βέλη του προς την εκάστοτε δημοτική αρχή που δεν δίνει, σαν αρμόδια, λύση στο πρόβλημα.

Για μένα και μόνο για μένα, η αλήθεια είναι ότι φταίνε και οι τέσσερις εμπλεκόμενοι. Η δημοτική αρχή, επειδή είναι η μονή που μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα, είτε ενημερώνοντας τους πολίτες να μην παρκάρουν στα πεζοδρόμια, είτε με την τοποθέτηση αντικειμένων (κολωνάκια, γλάστρες κ.ο.κ) για την αποφυγή παράνομου παρκαρίσματος, είτε με την πεζοδρόμηση του δρόμου, είτε με μια λύση που δεν μπορώ να σκεφτώ εγώ τώρα. Η αστυνομία, επειδή δεν επιβάλει τον νόμο ενώ βλέπει καθημερινά τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα πάνω στα πεζοδρόμια. Οι καταστηματάρχες, επειδή έμαθαν να ζουν από τους διερχομένους του δρόμου δεν επιτρέπουν καμία αλλαγή. Καταστηματάρχες κατέστρεψαν ή δεν ήθελαν γλάστρες μπροστά ή απέναντι από τα μαγαζιά τους, καταστηματάρχες παρκάρουν πάνω στο πεζοδρόμιο (όχι μπροστά στο μαγαζί τους, λίγο πιο περά), καταστηματάρχες αντιδρούσαν για τα πεζοδρόμια, την μονοδρόμηση και την πιθανή πεζοδρόμηση. Οι κάτοικοι, επειδή δεν αφήνουν στην άκρη τις κακές συνήθειες, παρκάρουν όπου βρουν, κατάστρεψαν τις γλάστρες με τα αμάξια τους, σταματούν στην μέση του δρόμου για να μιλήσουν με κάποιον φίλο ενώ πίσω έρχονται αλλά αμάξια ή ακόμα το παρατούν στην μέση του δρόμου για να αγοράσουν κάτι «αναγκαίο», φωνάζουν για την κατάντια του δρόμου ενώ είναι οι ίδιοι που την δημιουργούν.

Προσωπικά θα ήθελα να δω τον κεντρικό δρόμο του Αιτωλικού, εν μέρη πεζόδρομο (αρχικά). Δεν θα ήθελα, με τίποτα, να επανέλθουμε στο παρελθόν με την διέλευση διπλής κυκλοφορίας από όλου του τύπου τα οχήματα, όπως ακούω σε ορισμένες συζητήσεις. Ούτε προσδοκώ ότι με την πεζοδρόμηση θα γεμίσει ο δρόμος κόσμο, όπως λένε κάποιοι άλλοι, επικολλώντας παραδείγματα πεζοδρόμων σε διαφορές πόλεις της χώρας. Θεωρώ ότι η εν μέρη πεζοδρόμηση θα λύσει αρκετά προβλήματα και όταν λέω εν μέρη πεζοδρόμηση, εννοώ και χρονικά αλλά και χωρικά.

Για οποιαδήποτε αλλαγή όμως, ειδικά μιας τέτοια κίνησης, η όποια είναι συνδεδεμένη με την οικονομία αρκετών επιχειρήσεων και της πόλης γενικότερα, θα πρέπει να είναι συνδεδεμένη με ένα γενικότερο σχεδιασμό για την πορεία που θα πρέπει να ακολουθήσει η πόλη μας τα επόμενα χρόνια ώστε να αναγεννηθεί.

Τέλος, για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις, δεν αναφέρομαι προσωπικά σε κάποιον ή κάποιους, πρωτίστως αναφέρομαι σε μένα που αφήνω και εγώ το αμάξι αρκετές φορές πάνω στο πεζοδρόμιο.


Όλα τα άρθρα σε αυτή την ιστοσελίδα προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα. Απαγορεύεται ρητά η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, διανομή ή μετάδοση του περιεχομένου χωρίς την προηγούμενη γραπτή συγκατάθεση του συντάκτη. Για οποιαδήποτε χρήση του υλικού, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τον διαχειριστή της ιστοσελίδας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ